WAT MAAKT EEN EVENT PRESENTATIE EEN GOEDE?
Over deze valt heel veel te zeggen. Er zijn overeenkomsten en verschillen met een corporate presentatie.
OVEREENKOMSTEN
• De achterliggende template
• Corporate branding
• Notes
• Een heldere structuur
VERSCHILLEN
• De corporate branding kan iets ruimer geïnterpreteerd worden
• Beeldgebruik kan verschillen afhankelijk van het verhaal
• De storyline kan minder zakelijk en meer inspelen op de emotie
• Animaties en hoeveelheid content
VOORBEELD 1
VOORBEELD 1
Een concreet voorbeeld is een powerpoint presentatie voor een intern publiek waarbij de boodschap kan zijn dat er besparingen aankomen. Hoe ga je dat vertellen? Wat zijn de positieve zaken en de negatieve. Wat is de impact, de tone-of-voice die erbij hoort en vooral: de speaker. Al die zaken hebben een effect op hoe zo’n presentatie opgebouwd wordt en er zal uitzien.
VOORBEELD 2
VOORBEELD 2
Bovenstaand voorbeeld kan danig verschillen van een presentatie over datzelfde bedrijf op een commercieel event. Wordt er gemikt op specifieke producten of diensten, wordt er iets gelanceerd of is de insteek eerder funding ophalen. Dus ook hier spelen doel, doelgroep, etc… een grote rol.
STORYTELLING
STORYTELLING
In dit type presentaties is het vaak zaak om het gewicht bij het verhaal te leggen, niet bij navigatie en bullets. Deze presentaties zijn dan ook veruit de meest beeldende en vragen specifieke aandacht. En als het op storytelling aankomt, kunnen we een aardig woordje meepraten.
HOE PAKKEN WE DIT DAN AAN EN WAT KOST DAT EIGENLIJK?
Briefing
Wederom zal een briefing de eerste stap. Liefst met diegene die gaat presenteren. Zo kunnen we inschatten wat de behoeftes zijn naar speaker notes, transities, animaties en vooral: de boodschap. Die briefing zal ook een blik werpen op wat er reeds is. We vertrekken soms van niets, een schets op papier, een Word document tot een bestaande powerpoint presentatie.
Budget
Dit alles zal het budget bepalen wat we dan eerder inschatten op de hoeveelheid slides.
Design
Na goedkeuring gaan we aan de slag met de nodige iteraties. Tot iedereen tevreden is!
Oplevering
En dan leveren we op. Hier geldt ook hetzelfde op het gebied van beelden, iconen en illustraties. We delen graag alles indien nodig.